کوروش بزرگ


گردنبندهای زیبای هخامنشی از جنس های برنج، برنز، مس و نقره و روی که شامل گردنبندهای کوروش بزرگ، شیر بالدار، استوانه کوروش بزرگ، آرامگاه کوروش بزرگ، جام جم، داریوش یکم، سرباز هخامنشی، سنجاق سینه قوچ، سیمرغ، شهباز، فروهر، گاو بالدار، نماد گاو هخامنشی، هما می باشند.


   کوروش دوم، کوروش بزرگ یا کوروش کبیر، همچنین سیروس و کورُس (برگردان آن از تلفظ‌های اروپایی)، بنیان‌گذار و نخستین شاه شاهنشاهی هخامنشی بود که در بین سال‌های ۵۵۹ تا ۵۲۹ پیش از میلاد، بر نواحی گسترده‌ای از آسیا حکومت می‌کرد. کوروش در استوانه خود که در بابل کشف شده است، خودش را «فرزند کمبوجیه، شاه بزرگ انشان، نواده کوروش، شاه بزرگ انشان، نواده چیش‌پیش، شاه بزرگ انشان، از خانواده‌ای که همیشه پادشاه بوده ‌است» معرفی می‌کند. به گفته هرودوت، کوروش نسب شاهانه داشته‌ است و به ‌جز کتزیاس، دیگر نویسندگان یونانی، ماندانا دختر آستیاگ را مادر کوروش دانسته‌اند و گزارش داده‌اند که کوروش حاصل ازدواج کمبوجیه یکم و ماندانا بوده ‌است.

   کوروش ابتدا علیه شاه ماد طغیان کرد و سپس به پایتخت حکومت ماد در هگمتانه یورش برد و با کمک ‌هایی که از درون سپاه ماد به او شد، هگمتانه را فتح کرد. سپس کرزوس، شاه لیدیه را شکست داد و به‌سوی سارد لشکر کشید و پس از دو هفته، شهر سارد به اشغال نیروهای ایرانی درآمد. در بهار سال ۵۳۹ پیش از میلاد، کوروش آهنگ تسخیر بابل را کرد و وارد جنگ با بابل شد. به گواهی اسناد تاریخی و عقیده پژوهشگران، فتح بابل بدون جنگ بوده ‌است و توسط یکی از فرماندهان کوروش به‌ نام گئوبروه در شب جشن سال نو انجام شد. پیش از سال ۵۵۰ قبل از میلاد پارس‌ها نقش به سزایی در تحولات دنیا بازی نمی‌کردند اما در این سال پیروزی‌ها و فتوحات کوروش بر سلاطین همسایه آغاز گردید.


مقایسه کالا (0)


کوروش بزرگ - برنجی

کوروش بزرگ - برنجی

گردنبند زیبای هخامنشی از جنس رزین و ریخته گری سرد با روکش برنج. سایز گردنبند، 3 در 4 سانتی متر می باشد. ..

100,000 ریال 120,000 ریال

کوروش بزرگ - برنزی

کوروش بزرگ - برنزی

گردنبند زیبای هخامنشی از جنس رزین و ریخته گری سرد با روکش برنز. سایز گردنبند، 4 در 3 سانتی متر می باشد. ..

100,000 ریال 120,000 ریال

کوروش بزرگ - مسی

کوروش بزرگ - مسی

گردنبند زیبای هخامنشی از جنس رزین و ریخته گری سرد با روکش مس. سایز گردنبند، 3 در 4 سانتی متر می باشد. ..

100,000 ریال 120,000 ریال

کوروش بزرگ - نقره ای

کوروش بزرگ - نقره ای

گردنبند زیبای هخامنشی از جنس رزین و ریخته گری سرد با روکش نقره و روی. سایز گردنبند، 3 در 4 سانتی متر می باشد. ..

100,000 ریال 120,000 ریال

نمايش 1 تا 4 از 4 (1 صفحه)